Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Work Hours
Monday to Friday: 7AM - 7PM
Weekend: 10AM - 5PM
Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Work Hours
Monday to Friday: 7AM - 7PM
Weekend: 10AM - 5PM
Misja (od łac.misio – posłanie, wysłanie), natomiast w oparciu o liczne definicje słownikowe można pokusić się na określenie, że misja to odpowiedzialne zadanie do spełnienia, ważne zlecenie do wykonania, posłannictwo.
Znaczenie misji w odniesieniu do firmy lub przedsiębiorstwa, wiąże się z charakterystyczną rolą do spełnienia przez firmę, wyrażająca jej odrębność ( tożsamość organizacyjną) i sens istnienia.
Przedsiębiorca powinien dostrzec szczególną rolę do spełnienia po przez zaspokojenie potrzeb czy też pragnień adresatów oferty przedsiębiorstwa, w sposób lepszy niż czynią to konkurenci.
Aby sprostać takiemu przedsięwzięciu, to przed firmą stoi odkrycie jej możliwości organizacyjnych oraz sprawdzenie czy działania w tym zakresie są zgodne z przyjętym kierunkiem działań, zestawem zasad, czy też przyjętych wartości funkcjonujących w danej organizacji. W efekcie Misja, to ogólny cel organizacji, wybrany przez nią kierunek, do którego dana firma zmierza.
Na charakter misji składa się szereg czynników a ważniejsze z nich to:
Aby misja spełniła swój cel powinna być prawidłowo sformowana, a przy przygotowując się do tego procesu należy wziąć pod uwagę poszczególne wskaźniki:
W praktyce najczęściej preferowane wartości dotyczą:
Bez względu na to, czy tworzone jest nowe przedsiębiorstwo, czy też zmieniane istniejące, koniecznym jest zdefiniowanie pola jego działania. Dokonać tego można poprzez formułowanie misji przedsiębiorstwa.
Można podać szereg celów, dla realizacji których istnienie misji jest warunkiem koniecznym:
Funkcje misji:
Struktura misji
Standardy misji
Kreowanie misji
Cechy „dobrej misji”
1. Misją firmy Coca-Cola HBC Polska
„Przynosić orzeźwienie konsumentom naszych produktów
Współpracować z naszymi klientami na zasadach partnerstwa
Wypracowywać zysk dla naszych udziałowców
Aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnych społeczności.„
Źródło: http://www.coca-colahellenic.pl (23.05.2014).
2.Misja firmy PKP Intercity
„Zapewnienie klientom bezpiecznej, wygodnej i punktualnej podróży.”
Źródło: http://intercity.pl (23.05.2014).
3.Misja firmy OCEANIC S.A.
„Misją firmy OCEANIC S.A. jest pomoc osobom, które mają wrażliwą i skłonną do alergii skórę, poprzez tworzenie bezpiecznych, skutecznych i nowoczesnych kosmetyków, które pozwolą im prowadzić normalne życie, bez odczuwania dolegliwości alergicznych.„
Źródło: http://www.oceanic.com.pl (23.05.2014).